sobota 2. listopadu 2013

Recenze: Vampýrská akademie 1. a 2. díl



Proč jsem si knihu vybrala
Sérii jsem začala číst až od třetího dílu. První dva jsem vynechala a vrátila se k nim až nyní. 





Obálka
Obálky této série by mohly být lepší, ale důležitější je přece obsah, ne? :)
Měla bych jen malou připomínku - nejraději bych byla, kdyby se prohodily obálky druhého dílu s tím čvrtým. Bylo by to více logičtější.


Na co se můžete těšit?

(aneb stručný děj a moje pocity)
Příběh vypráví o dhampýrce Rose Hathawayové, která je strážkyní a nejlepší kamarádkou morojské princezny Lissy Dragomirové. Obě studují na akademii Svatého Vladimíra. Zde se Rose učí jak se vypořádat s nemrtvými Strigoji, kteří usilují o život hlavně Morojům. S tím jí pomáhá strážce Dimitrij Belikov. Oba postupně zjišťují, že mezi nimi je trochu jiný vztah než 
učitel/žák. Jenže oba se mají stát Lissinými strážci...
• • •
Je velmi zvláštní, přečíst nějakou sérii do konce a přitom první dva díly vynechat.

Tak přesně tuto kuriozitu jsem si pro sebe přichystala na loňské Vánoce. Objevila jsem totiž Vampýrskou akademii a začala toužit po jejím přečtení.
Na seznamu mých přání se ale neobjevil první díl této série, nýbrž rovnou ten třetí. Pojala jsem to takto netradičně hlavně z toho důvodu, že o začátku série jsem toho měla hodně načteného a zadruhé jsem se chtěla dozvědět, který zvrat přivedl na konci Stínem políbené čtenáře k šílenství.
Nyní se ale konečně dostaňme k tomu, jaký názor mám na díly předchozí, díky kterým jsem si mohla připomenout, jaké byli moje oblíbené postavy na začátku a jak moc se změnily. 
Musím uznat, že „ grády“ série začíná pořádně nabírat až v průběhu třetího dílu. To ovšem neznamená, že tyto dva díly čtené dodatečně, mě něčím zklamaly.
Ba naopak – ještě více mě utvrdily v tom, že Richelle Mead je velmi dobrou spisovatelskou. Mohu vyzdvihnout například to, že nehrozí chvíle, kdy se budete nudit. Skoro přesně jsem věděla, o co v prvních dvou knihách půjde, a přesto mě dokázaly častokrát překvapit.

Svérázná a drzá Rose jakožto hlavní hrdinka by mi možná od začátku nepřišla sympatická, ale po zkušenostech z následujících dílů bylo těžké zapomenout na to, jaká Rose teprve bude. Neříkám, že se změnila úplně ( její sarkastické poznámky jí určitě zůstaly a stále se do všeho vrhá po hlavě) , ale určitou změnou si prošla.
Lissa tu zatím nikterak důležitou roli nehraje a totéž platí o Christianovi. Pokud vás tihle dva zatím ničím neohromili, tak nezoufejte – v dalších dílech dostanou více prostoru.
Samozřejmě nesmím zapomenout na velmi oblíbenou mužskou postavu, kterou je  Dimitri Belikov. Pro ty z vás, které tento galantní muž s ruským přízvukem neohromil, mám dobrou zprávu. Na scénu totiž přichází Adrian. Tento Moroj je naprostým opakem Dimitriho a určitě si ho oblíbíte!

O ději bych se tu nerada rozepisovala dopodrobna, protože se nedokážu vyhnout spoilerům. Snad stačí říci jen to, že i sebemenší věc, kterou jsem pokládala za nedůležitou, se nakonec stala stěžejní pro další sled událostí.
Ráda bych vám všem oznámila, abyste rozhodně nečetli anotaci. Buď vás úplně zmate ( protože se v ní vyskytnou věci, které v knize vůbec nejsou), anebo vám důlěžité informace vyzradí dopředu.

Hodnocení
Vůbec mi nevadilo, že větší akce se objevila v úplném závěru knihy. Moc dobře totiž vím, že Richelle si zatím chystá prostor pro něco většího, co teprve přijde v dalších dílech.

A bude to stát vážně za to! 
Vampýrská akademie ( 1.díl) : čtyři hvězdičky  

 
   
Mrazivý polibek ( 2.díl) : pět hvězdiček
 

          
 


Obrázky použity z we♥it.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář vám moc děkuji :)