středa 10. dubna 2013

Recenze: Pod nekonečnou oblohou

Autor: Veronica Rossi
Originální název:Under the never sky
Série: Nebe ( 1.díl)
Žánr: dystopie, scifi
Počet stran:328
R. vydání: 2012
Nakladatelství: Knižní klub



První díl futuristické postapokalyptické trilogie na pomezí fantasy, romance a dobrodružného příběhu. Hlavní hrdinové, Arie a Perry, pocházejí ze dvou radikálně odlišných společenských vrstev a vlastně by se neměli nikdy setkat, natož navázat vztah. Arie patří mezi obyvatele uzavřeného, vysoce technicky rozvinutého a izolovaného města, Perry zase do nebezpečného přírodního světa. Když je Arie vykázána z města za zločin, který nespáchala, domnívá se, že ji čeká okamžitá smrt – ve volné přírodě nemá šanci přežít. „Divoch“ Perry je pro ni jedinou šancí, jak se zachránit. Zakázaná láska a rozpolcená civilizace vzbuzuje mnoho filozofických, morálních a etických dilemat zrcadlících se v neobyčejném vztahu dvou hlavních hrdinů.


Proč jsem si knihu vybrala

Kolikrát jste si už vybírali knížku podle kladných ohlasů a recenzí? Ke mně se tímto způsobem dostala právě tato. Někomu se kniha líbila a jiný z ní zrovna dvakrát nadšený nebyl. Do které skupiny se přidám po přečtení já?
Obávala jsem se snad všeho - počínaje "svítivou" obálkou a konče množstvím pravopisných chyb.


Obálka
Vůbec jsem ji nepochopila. Dívka - nejspíše Arie - stojí uprostřed něčeho, co vypadá jako dráty trčící do všech světových stran. Od slunce se navíc obálka odráží a vytváří se na ní hotová " éterová bouře".
Zbývají vám tedy dvě možnosti - Buď odstranit přebal ( zůstane vám pěkná modrá obálka), anebo si na tu zvláštní obálku zvyknout. Možná si ji nakonec zamilujete!

Na co se můžete těšit?
(aneb stručný děj a moje pocity)




Na začátku této knížky jsem byla opravdu zmatená. Moudrooko, Říše, Lusk a další neznámé pojmy, které mi nedávaly smysl. První stránky mi připadaly velmi zmatené a já se ke čtení musela nutit. 
We♥it
Příběh je psán ze dvou pohledů (ve třetí osobě) a mohla jsem tak zažívat, jak postupný sled událostí k sobě svede Arii a Perryho.
První pohled: Arie. 
Sedmnáctiletá dívka, která žije ve světě privilegovaných Osadníků. Tento svět, takzvané Říše, je chráněn před okolním světem bezchybným systémem. Nejsou tu žádné nemoci, obyvatelé se nemohou zranit a prostřednictvím zvláštního přístroje Moudrooka vstupují do Říší, ve kterých prožívají nejrozmanitější zážitky.
Jak se pozná jedlá bobule? :D
Právě Arie se ocitne v Obchodě se smrtí. Světě plném nebezpečí.  Žije v něm hrdina Perry, který je Outsider. Pochází z divokého kmene Tideů a hledá svého ztraceného synovce.
Arii nezbývá nic jiného než se pokusit přežít.
Musím se přiznat, že mi byli tito hrdinové strašně nesympatičtí (naštěstí si v průběhu čtení moje sympatie získali! :)). Perry se neustále chvástal, že by byl lepším Krvepánem než jeho bratr a Arie mi připadala zbytečně moc ustrašená. Na druhou stranu - není se čemu divit. Oba dva se dostali do velmi těžké situace.

Na této knížce je úžasné to, že se v ní nachází romantika v takové té "přijatelné míře“. Není to žádná láska na první pohled. Cestu si k sobě Perry a Arie začnou nacházet až časem.
Ostatní postavy mě zaujaly a byla jsem napnutá, zda je osud svede dohromady, anebo se jejich cesty rozdělí.


Doporučuji pro ty, kteří
 mají rádi postapokalyptickou budoucnost
•  nechtějí číst o lásce na první pohled
si dokážou knížku užít i přes množství pravopisných chyb 

Hodnocení 
Pokud se zvládnete prolouskat začátkem tak to vážně stojí za to! Tato knížka není určitě pro každého, ale za zkoušku přece nic nedáte :) knížce dávám rovné          
 4 hvězdičky a čekám na vydání druhého dílu.

       
 

2 komentáře:

  1. Hezká recenze! :) Pod nekonečnou oblohou bych si už konečně taky mohla přečíst. :D Ta obálka mi připadala taková normální, ale teď když se nad tím tak zamyslím a koukám se na ní, říkám si, že máš pravdu. Je divná. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem si na tu obálku naštěstí zvykla. Když jsem ji ale držela poprvé v ruce, tak jsem na ni nevěřícně koukala. Musíš si ji přečíst! :D

      Vymazat

Za každý komentář vám moc děkuji :)