Přináším
slibovaný seznam toho nejlepšího čtiva z roku 2014. Knih jsem sice
nepřečetla tolik, kolik jsem si na začátku roku představovala, ale objevila
jsem řadu vynikajících autorů.
Než jsem tě poznala – Jojo Moyes
/ Lou, Will, naděje, touha/
Přiznávám
se, že jsem vůbec nečekala, že mě tato kniha tak zasáhne. Vřele doporučuji.
Bouře mečů (Píseň
ledu a ohně 3) – George R. R. Martin
/spousta postav, nečekané události, středověk, zima/
V minulé
knižní hitparádě jsem opěvovala předchozí díly a letos nesmím zapomenout na ty
zbylé. Jednoduše epické čtení. George R. R. Martin je spisovatel s velkým
S.
Která
kniha se mi zatím líbila nejvíce? Bouře mečů – tolik nečekaných zvratů
v jedné knize jsem ještě nezažila.
Zelená jako smaragd –
Kerstin Gier
/Gwendolyn, Gideon, cestování časem, chronograf/
Vtipné,
oddechové čten. Styl Kerstin Gierové si mě získal.
Hvězdy nám nepřály –
John Green
/Hazel, Augustus, metafory, nekonečno/
Moje
první zkušenost s Johnem Greenem (a rozhodně ne poslední). Autor píše
poměrně jednoduchým stylem, ale myšlenky, které jsou v textu ukryté, mají
hloubku.
Rezistence (,
Aliance) – Veronica Roth
/ Tris, Tobias, nesobeckost, statečnost/
Většina
čtenářů je ze závěru této trilogie zklamaná. Já ne. Dala mi například to, že
statečnost někdy nespočívá v „neohrožených“, ale nesobeckých činech.
Mediátor 4 –
Meg Cabot
/Suze, Jess, duchové, vtipné situace/
Suzeiny
hlášky mě stále nepřestávají rozesmívat. A potom je tu Jess… Já vám nevím, ale
tato paranormální YA si mě získala mnohem víc, než knihy podobného ražení (Anna
krví oděná, mezi nebem a zemí,…).
Nebezpečná láska –
Kateřina Petrusová
/Paige, Mike, mafiáni, česká autorka/
Nebezpečná
láska rozhodně stojí za pozornost a neměli byste ji minout :)
Deník Anne Frankové –
Anne Franková
/Anna, Nizozemsko, válka, deník/
Deník
Anne Frankové jsem poslouchala jako audioknihu a stále mám v paměti myšlenky,
které Anna do deníku zapsala.
„Jak krásní a dobří by byli všichni lidé, kdyby si
každý večer promítli v duchu události dne a uvědomili si, co na jejich chování
bylo dobré a co špatné.“
Bílý tesák –
Jack London
/Tesák, vlk, zima, vztah člověka-zvířete/
Příběh
o Bílém tesákovi mě zaujal a mile překvapil.
Cizinka – Diana Gabaldon
/Claire, Jamie, cestování
časem, Skotsko/
K Cizince
mě přivedl stejnojmenný seriál. Kniha je velmi čtivá a mě na ní hlavně zaujala
historie Skotska v 18. století.
Indigové kouzlo –
Richelle Mead
/Sydney,
Adrian, Morojové, magie/
Sydney
a Adrian jsou zkrátka perfektní dvojice :)
Co
mě naopak zklamalo?
Krásná katastrofa – Jamie McGuire
Krásná katastrofa mě nějak moc neoslovila. Začátek se
mi zdál docela dobrý, ale pak mě kniha bavila čím dál tím méně a dočetla jsem
ji je díky autorčinu stylu.
Loď mezi hvězdami – Beth Revis
Nedočteno. Loď mezi hvězdami vypadala dobře, dokonce
mě bavila i první kapitola. Později se dostavilo zklamání. Děj plynul pomalu,
téměř nic zajímavého se nedělo a já knihu odložila nedočtenou.
A
co váš seznam? Máte na něm některé s výše zmíněných knih? :)
Pěkný seznam, některé knihy jsem četla a na některé se teprve chystám. Jenom škoda, že jsi Loď mezi hvězdami nedočetla, podle mého názoru je druhá půlka knihy mnohem lepší než ta první.
OdpovědětVymazatTak to bych možná mohla dát knize ještě jednu šanci :)
VymazatSkvělý článek!!!:-)
OdpovědětVymazatIrenko, děkuji :-)
VymazatVyjádřit bych se mohla ke většině knih, ale na Loď mezi hvězdami se teprve chystám... Trochu jsi mě zarazila :D Je škoda, že se Ti kniha nelíbila...
OdpovědětVymazatTřeba se ti líbit bude - sto lidí, sto chutí :)
VymazatZase jsi mi připomněla, že jsem si chtěla udělat re-reading Písně ledu a ohně a stále jsem se k tomu nedostala, chjo. :D S Deníkem Anny Frankové naprosto souhlasím, úžasná kniha.
OdpovědětVymazatI když Rezistence a Hvězdy nám nepřály mě moc nezaujalo, jaksi to šlo mimo mě. Ale na tu Loď mezi hvězdami jsem zvědavá, mám ji teď půjčenou z knihovny, tak uvidím. :)