úterý 9. července 2013

(Mini)recenze: Zrádný anděl

 
Autor: Ulrike Bliefert
Originální název: Lügenengel
Edice: Thriller
Žánr: thriller
Počet stran: 184
R. vydání: 2013
Nakladatelství: Fragment

Leonie tráví prázdniny společně s rodiči, kamarádkou Maike a malým bratrem. O nejmladšího člena rodiny se má během dovolené postarat místní dívka Sonja, ke které se Maike začne od začátku chovat podezřívavě. Leonie to nechápe a považuje za přehnané. Sonja však něco tají. Jaká je její minulost? Co je vůbec zač ta dívka s tváří anděla? Pokud Leonie neodhalí děsivou pravdu včas, budou všichni ve velkém nebezpečí.

Proč jsem si knihu vybrala 
Z této edice jsem přečetla knihu Mrazivé léto a tak jsem se rozhodla přečíst si i Zrádného anděla.

Obálka
Jednoduchá paperbacková obálka . Na levém okraji knížky si můžeme povšimnout jakoby odtrženého papírku, který nese název - Thriller.

Na co se můžete těšit?
(aneb stručný děj a moje pocity) 
Upřímně - nevím jak začít. Čekala jsem od této knihy trochu víc. Styl, jakým byla kniha napsaná, mi vůbec nesedl.
Celý příběh se stále točí kolem podezřelé Sonji, která se stará o bratra hlavní hrdinky Leonie. Jenže já jsem se vůbec nesnažila přijít na kloub tomu, proč se tak Sonja chová. Ona byla totiž tak " nenápadně podezřelá" jak to nejvíc šlo. Čte si Leoniny emaily, prohrabuje se v oblečení jejích rodičů, aby získala fotku kluka,o kterého se stará a dělá řadu podobných věcí.
Leona ( jako správná hrdinka ) se bude snažit přijít na kloub jejímu podivnému chování. Jenže tady lže tenhle a pak zas ten. Takže ve zlomovém okamžiku Leona uvěří nesprávnému člověku a obviní svého tátu z vraždy. Nějak jsem to nemohla vstřebat. Proč věřila víc holce, která se jí starala o bratra, než vlastnímu otci? Vždyť jí Sonja přišla celou dobu svým chováním  podivná ....


Největším problémem byla obrovská nuda. Do čtení jsem se musela nutit. Napětí vzrostlo po " lhací části" , ale stejnou rychlostí opět pokleslo ( a to mezitím  stačil Sonje uvěřit i otec Leony...) . Nestihla jsem si ani pořádně ujasnit, co měla Sonja nakonec za problém. Protože pak byl konec. 
Je opravdu škoda, že autorka nedokázala vytvořit větší pocit napětí.


Hodnocení 
Zrádný  rozhodně lepší nápad než Mrazivé léto, ale hodně mi tam toho chybělo hodně :/ . Nedokážu napsat ani nějaké smysluplnější hodnocení :D
V konečném hodnocení dávám dvě hvězdičky.

1 komentář:

  1. Mrazivé léto jsem taky četla a musím říct, že nic moc. Takové průměrné čtení na odpoledne.
    Proto jsem se zrádného anděla rozhodla nečíst.

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář vám moc děkuji :)