středa 5. června 2013

Knižní řetězovka: 3.část








pořádá Luu
Řekla jsem si, že konečně vyplním tento projekt, abyste se dozvěděli něco zajímavého o mém knižním životě. Toto meme je staršího data, ale otázky jsou opravdu dobré, a tak jsem se musela zapojit :)



Už potřetí mám pro vás nachystané další sadu otázek z knižní řetězovky. Tentokrát se podíváme hlavně na to, kam si píšu poznámky, v jakém jazyce čtu a které knihy doporučuji dál.



  
17. Píšeš si na okraje stran poznámky?
Nepíšu.
Kniha je do toho, aby se četla a ne aby se do ní psalo :D Já jsem přes  tohle obzvláště starostlivá a kdyby mi někdo vrátil knihu popsanou poznámkami, tak bych byla zděšená…
Samozřejmě je podle mě něco jiného, když si někdo podtrhává zajímavé myšlenky :)

18. A do učebnic?
To už je něco jiného. Píšu zásadně do učebnic angličtiny. V ostatních učebnicím mám papírky, na které si svoje poznámky zapisuji.

19. V kterém jazyce čteš nejraději? V kolika dohromady to zvládneš?
Nejraději čtu v češtině. Je to můj mateřský jazyk, kterým mluvím odmalička, takže se s ním žádný jiný jazyk nemůže porovnávat.
Mimo češtinu zvládnu číst v angličtině. Abych se přiznala, tak jsem celou knihu v angličtině ještě nepřečetla. Teď se na to však chystám :)

20. Co musí kniha mít, aby sis ji zamilovala?
Knihu si můžu zamilovat mnoha způsoby. Nejlépe když má:
Pěknou obálku – už se mi mnohokrát stalo, že jsem viděla tak krásnou obálku, že jsem se do knihy zamilovala a popř. ji i koupila
Dobrý příběh (který mám „ hlavu a patu) – děje se v něm něco akčního nebo emočního, nenudím se u něj, přemýšlím o tom, jak dopadne,…
Sympatické hlavní postavy  - nemusí jít o nějaké „superhrdiny“, ale klidně o obyčejné lidi, co se musejí poprat s nástrahami dnešního světa
Strhující (či pohodový) konec – nejlépe takový, který mě naláká na pokračování (u sérií) nebo takový, abych si po dočtení knihy mohla říct „ Stalo to za to!“


21. Co musí kniha mít, aby si ji doporučila dále?
Abych knihu doporučila, musí obsahovat něco z otázky č.20 . zároveň musí mít něco v sobě. Něco, co mě přesvědčí v tom, že by si ji měli přečíst i ostatní.
Jsou knihy, které doporučuji každému. A potom jsou také knihy, z kterých jsem byla nadšená, ale doporučím je jen někomu (záleží také na tom, který žánr má kdo rád).

22. Oblíbený žánr?
Já čtu téměř vše. Nemůžu říci, že bych měla nějaký nejoblíbenější žánr. Nejvíce čtu YA knihy – fantasy,scifi, dystopie,…
Ráda čtu i thrillery, romance, psychologické knihy,.. Všechno co je k dispozici :D

23. Žánr, který čteš nejméně (ale chtěla by si víc)?
Nejméně čtu horory. To ale nevím jestli bych chtěla číst víc – asi spíš ne :D  Ještě čtu docela málo detektivky, takže se na ně asi v budoucnu více zaměřím.

24. Nejinspirativnější kniha, kterou si tento rok četla?
Svým způsobem mě inspiruje každá knížka. Jednou z inspirativních knih byla třeba Chvíle před koncem. I Hunger Games mě svým způsobem inspirovaly.
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář vám moc děkuji :)