středa 27. března 2013

Recenze: Anna krví oděná

Autor: Kendare Blake
Originální název: Anna dressed in blood
Série: Anna ( 1.díl)
Žánr: duchové
Počet stran:272
R. vydání: 2013
Nakladatelství: Baronet



Cas Lowood zdědil vzácné poslání: zabíjí mrtvé. Před ním to dělal jeho otec, dokud nebyl hrůzně zavražděn duchem, kterého měl zabít. Vyzbrojen otcovým tajemným a smrtícím athame, Cas cestuje po zemi se svou čarodějnickou matkou a kocourem, který větří duchy. Společně se vydávají po stopách legend a místního folklóru a snaží se držet krok s mrtvými zabijáky. Otravné věci jako budoucnost neřeší a přátele si drží od těla. Když přijedou do nového města, aby našli ducha, jemuž místní říkají Anna krví oděná, nečeká Cas nic než obvyklou rutinu: nastěhovat se, vypátrat a zabít. Místo toho ale najde běsnící prokletou dívku, přízrak, s jakým se dosud nesetkal. Stále nosí šaty, které měla na sobě v den své brutální vraždy roku 1958. Tehdy byly bílé, ale teď jsou rudě potřísněné a kape z nich krev. Od své smrti Anna zabíjí každého, kdo se opováží vstoupit do jejího opuštěného viktoriánského domu, kterému kdysi říkala domov. Avšak z nějakého důvodu Casův život ušetří.
  


Proč jsem si knihu vybrala
Moje první reakce byla " Ne. Tohle já číst nebudu." Pak jsem si pozorně prohlédla obálku a dostavil se zcela zvláštní pocit, že si tu knihu musím přečíst (Jak by ne, když jsem přečetla tolik kladných recenzí!). Ještě větší nadšení se dostavilo, když jsem ji objevila v knihovně. 
Pustila jsem se do čtení této knihy s dokonalou obálkou a bála se, že budu zklamaná. Moje pesimistické myšlenky mě však brzo přešly. Byla jsem nadšená!
 
 Obálka

Dlouho už mi žádná obálka neučarovala, tak jako tato ( jen se na ni podívejte! :)) Je na ní Anna v bílých šatech, z kterých jí kape krev. Obálka je svým způsobem tajuplná a přitom tak krásná.


Na co se můžete těšit?
(aneb stručný děj a moje pocity)
Jistě jste si všichni nepřečetli anotaci, takže tak trochu víte, o co by mohlo v knížce jít. Hlavní hrdina Cas má poslání zabíjet mrtvé. Toto poslání převzal po svém otci, který zemřel, když bylo Casovi 7 let. Cas vždy vykoná tu stejnou rutinu - přijede na určené místo se svou čarodějnickou matkou a kocourem, který dokáže vycítit mrtvé, najde ducha a zneškodní ho.
Dokud ovšem nenarazí na Annu. 
We ♥ it
                                                                                              
"Zase na ni myslím. Na Annu. Annu krví oděnou.
 Zajímalo by mě, jaký trik zkusí. Bude se vznášet? Bude se smát nebo vřískat? 
Jak se mě pokusí zabít?"          

Cas se s takto silným duchem ještě nesetkal. Odkud čerpá Anna svoji sílu?

Styl, jakým je kniha vyprávěna se mi moc zamlouval. Moc jsem byla autorce vděčná, že upustila od všech těch dívčích hrdinek, a přenechala hlavní úlohu Casovi. Pokud se vám snad stane, že si Case zas až tak neoblíbíte, tak mi věřte, že na Annu jen tak nezapomenete. 
Je to moc povedená "duchařina“, která vás bude bavit od začátku do  konce. Budete se bát? Já jsem knížku četla večer u lampičky. Mráz mi po zádech párkrát přeběhl, ale přežila jsem to :) 

Doporučuji pro ty, kteří
• vymění dívčí hrdinku za sympatického hrdinu Casse
• mají rádi téma  zaměřené na duchy
• chtějí vyzkoušet něco nového 

Hodnocení


Moje první reakce po dočtení byla: " Potřebuji druhý díl! "  Knížka mě neskutečně bavila až do samého ( strhujícího) závěru.  Já vám s klidným svědomím knížku doporučuji. Těším se na další díl ( který vychází 15.5.2013 u nakladatelství Baronet) a dávám knížce zasloužených 5 hvězdiček .


               




                                                                                                             


 






Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář vám moc děkuji :)