neděle 3. února 2013

Recenze: Chvíle před koncem

Autor: Lauren Oliver
Originální název: Before I Fall
Počet stran:  178
R.vydání: 2011
Nakladatelství: CooBoo

Co kdyby vám zbýval jen jeden den života? Co byste dělali? Koho byste políbili? A jak daleko byste zašli, abyste si svůj život zachránili? Samantha Kingstonová má všechno: kluka, o kterého by stála snad každá, tři úžasné nejlepší kamarádky a prostě všechno nej na střední škole Thomase Jeffersona – od nejlepšího stolu v jídelně až po nejlepší parkovací místo. Pátek 12. února by měl být jen další z řady dnů jejího perfektního života. Místo toho se ukáže, že je to den poslední…



Tato kniha mě lákala delší dobu. Zcela náhodou jsem ji spatřila v jednom knižním katalogu a rozhodla jsem se, že nesmí v mé knihovničce chybět.
Cesta ke mně trvala až do Vánoc 2012, kdy byla konečně moje.
Musím sklonit poklonu grafickému zpracování obálky. Zkuste se na ni na chvíli podívat. Tak jednoduchá - a přece krásná.

Lauren Oliver 
Narodila sa v New Yorku. Odmaturovala na University of Chicago v roku 2004.Její rodiče jsou profesoři literatury a už od malička ji a její sestru vedki k tanci,malování a četbě.V mládí si psala vlastní pokračování knižních příběhů, které četla a měla ráda.V součastnosti žije v Brooklyne se svým snoubencem Michaelem.

Stručný děj  
  
Po prvních 60-ti stránkách jsem byla doslova zděšená a uvažovala jsem, že knihu nedočtu. Je snad kniha o skupince populárních dívek, která má snad vše, na co si vzpomene? - od nejlepšího stolu v jídelně po nejlepší parkovací místo. Dívky si užívají svůj život, povyšují se nad ostatní a chodí na večírky, kde jsou vždy středem pozornosti.  Nenechejte se ovšem mýlit - jak se ukáže, je tento den pro Sam jejím posledním.

Sam
Opravdu jsem o Sam neměla dobré mínění. Potom mě ale příjemně překvapila. Každý dělá ve svém životě chyby, je ale důležité se z nich poučit a předem neodsuzovat druhé.
Sam si neuvědomovala pravé hodnoty života - jako je rodina,opravdoví přátelé- i k nim však postupem času dospěje.

První den...
Samantha Kingstonová studuje na Jeffersovoně střední. Vede zcela obyčejný život středoškolačky. Je populární, má kluka, kterého by si přála každá dívka a tři nejlepší kamarádky. Vše se změní v  pátek 12 února. Měl to být docela obyčejný den, kdy Sam bude zajímat, kolik růží dostane ke Kupidově dni a zda-li půjde na mejdan.
Místo toho se Sam a jejím kamarádkám stane dopravní nehoda.

Den druhý,třetí,.... sedmý. 
Při čtení druhého dne vám postupně začne docházet, co se to se Sam děje a proč prožívá opakovaně jeden a ten stejný den. Sam musí něco změnit. Přijde na to dřív než bude pozdě?

Zjistíte, že knížka má mnohem větší poslání, než jste si mysleli. Chvílemi se budete smát a chvílemi plakat. Možná vás donutí k zamyšlení nad vlastním chováním. 


Hodnocení
Když jsem začala knihu číst, měla jsem velké očekávání jaká bude. A musím říci, že mě příjemně překvapila a dokonce předčila má veškerá očekávání.
Chvíle před koncem je knihou, kterou musíte  číst více jak jednou, abyste pochopili všechno, co nám chtěla sdělit.
 

             




 



 

 

2 komentáře:

  1. Já se na knížku hodně těším :))

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knížku bych si chtěla přečíst jen se trochu bojím, protože jsem četla Delirium od této autorky a moc mě to nebavilo. Tedy nemůžu říct, že to bylo hrozné, naopak to bylo fajn, jen nic nového. :D Super recenze! :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář vám moc děkuji :)